تاریخچه کمپانی لویجی لاوازا
تاریخ ما
داستان ما، مانند همه داستان ها، از احساسات، موانع، تغییرات مهم و حرکتی که ما را به آینده می برد تشکیل شده است.
بگذار سفر آغاز شود.
داستان ما در سال 1895 شروع شد، زمانی که لوئیجی لاوازا اولین فروشگاه لاوازا را در سن تومازو (San Tommaso) در تورین افتتاح کرد.
او مردی با ابتکار و اشتیاق زیاد برای کارش بود.
آیا می دانید ترکیب های لاوازا چگونه به وجود آمدند؟ لوئیجی منشا و ویژگی های مختلف انواع دانه های قهوه را کشف کرد و هنر ترکیب آنها را برای جلب رضایت ذائقه مشتریانش مطالعه کرد.
سپس، به لطف سفر به برزیل، او توانست پتانسیل این نوشیدنی را در عصر تغییرات بزرگ ببیند.
قهوه Lavazza که امروزه می نوشیم نتیجه ترکیبی است که توسط لوئیجی از دانه های قهوه از نقاط مختلف جهان ایجاد شده است.
با رونق گرفتن تجارت او، لوئیجی شرکت Luigi Lavazza SpA را در سال 1927 تأسیس کرد.
1927 – از یک مغازه به یک تجارت کوچک
شرکت لوئیجی لاوازا متشکل از لوئیجی لاوازا، همسرش امیلیا و فرزندانشان ماریا، ماریو، جوزپه، همچنین بپه، و پریکل بود. در آن زمان، سرمایه شرکت 1.5 میلیون لیره بود.
در این سالها، لاوازا Pergamin را به کار برد ، بستهبندی شامل دو لایه کاغذ که تمام طعمهای دانههای قهوه را حفظ میکرد. این بسته بندی عالی برای خانواده هایی بود که می خواستند مقادیر بیشتری قهوه بخرند و اولین قدم به سمت بسته بندی Lavazza بود که امروزه هنوز در فروشگاه ها می بینیم.
1947 – LAVAZZA: سالهای تولد دوباره پس از جنگ جهانی دوم
با تبدیل شدن ایتالیا به جمهوری در سال 1946; لاوازا از جنگ و تحریم قهوه جان سالم به در برد.
در سال 1947، Lavazza اولین لوگوی خود را منتشر کرد که توسط Aerostudio Borghi در میلان طراحی شده بود . حرف مرکزی “A” بزرگتر از حروف دیگر بود: یک ویژگی طراحی نمادین که تا به امروز باقی مانده است.
1955 – ظهور افسانه ای “LAVAZZA BLEND”
در سال 1955، امیلیو لاوازا، پسر بپه، با ایده های نوآورانه وارد شرکت شد و نظرات او باعث ایجاد ” آمیخته لاوازا ” افسانه ای شد.
اولین شعار ترکیب ” Lavazza Paradiso in tazza ” به معنی بهشت لاوازا در فنجان در روزنامه ها ظاهر شد و از رادیو پخش شد.
1957 – LAVAZZA به بزرگترین شرکت در ایتالیا تبدیل شد
از آنجایی که ایتالیا از رونق کامل اقتصادی برخوردار است، بپه و پریکل شروع به انتقال تولید به مقیاس صنعتی کردند.
در طول این مدت، Lavazza به بزرگترین شرکت ایتالیایی در بخش قهوه تبدیل شد ، موقعیتی که تا به امروز حفظ کرده است، و قرار بود به رهبران اروپا تبدیل شود.
در سال 1959، در طول نمایشگاه مبل تورین ، Lavazza اولین AutoBar یا بار خودکار خود را که توسط Boneschi طراحی شده بود، رونمایی کرد: این نشان دهنده یک راه جدید و بدیع برای انتشار اخبار در مورد قهوه ما بود و مردم را قادر می ساخت که حتی از آن در فضای باز لذت ببرند.
رشد صنعتی Lavazza با افتتاح بزرگترین کارخانه تولید تفت دادن و رست کردن در اروپا در سال 1965 در Settimo Torinese ادامه یافت.
1971 – LAVAZZA راه های جدیدی برای غلبه بر بحران پیدا می کند
اگرچه دهه 1970 دوره سختی را برای اقتصاد ایتالیا رقم زد، اما لاوازا هیچ ضربه ای را از دست نداد. راههای جدیدی برای غلبه بر بحران پیدا کرد و درگیر مطالعات و تحقیقات شد تا با روحیه نوآوری به جلو حرکت کند.
ترکیب Qualità Rossa در بستههای جدید خلاء وارد قفسهها شد که طعم و عطر قهوه را حفظ میکرد.
با «رنگی شدن» تلویزیون، نینو مانفردی در سال 1977 به چهره Lavazza تبدیل شد و به مدت 16 سال سفیر ما باقی ماند.
دهه 80 – LAVAZZA به محل کار در سراسر جهان می رسد
در سال 1982، Lavazza اولین دفتر مرکزی خود را در خارج از ایتالیا در وینسنس، فرانسه افتتاح کرد.
پس از تأسیس اولین شرکت تابعه خارجی خود، Lavazza Deutschland GmbH در سال 1987 در فرانکفورت تأسیس شد، پس از آن Lavazza Kaffee در وین در سال 1988، سپس Lavazza Premium Coffee Corp در شهر نیویورک در سال 1989، و در نهایت، Lavazza Coffee در لندن در UK LT تاسیس شد. 1990.
در طول این سال ها، Emilio Lavazza ریاست فدراسیون اروپایی اتحادیه های قهوه بو داده (EUCA) را بر عهده داشت و این شرکت شروع به در نظر گرفتن کل اروپا به عنوان یک بازار داخلی کرد.
در این بین، روابط عمومی لاوازا نیز بین المللی شده بود و اولین کمپین های خود را در تلویزیون و مطبوعات خارجی راه اندازی کرد. از همان ابتدا، استراتژی ارتباطی ما ترکیبی از اصالت ایتالیایی و قهوه ممتاز بود.
دقیقه 90 – شور و شوق های لاوازا اشکال جدیدی از بیان پیدا کردند
Emilio Lavazza اشتیاق به هنر و طراحی را از Beppe Lavazza به ارث برد و در سال 1995، دوستی و همکاری او با Armando Testa منجر به ایجاد پنجمین لوگوی Lavazza شد.
پس از به دست آوردن مارک های Bourbon و Suerte، Lavazza ترکیب Gualtiero Marchesi را در سال 1992 راه اندازی کرد. این اولین گام در همکاری مداوم با سرآشپزهای بزرگ بود .
در سال 1993 اولین تقویم لاوازا متولد شد. پروژه ای که از ملاقات جوزپه لاوازا و هلموت نیوتن سرچشمه گرفته است . تقویم سیاه و سفید بود که در پاریس و مونت کارلو تنظیم می شد و پیوند عمیق بین شرکت مستقر در تورین و قهوه را منتقل می کرد.
2004 – تعهد LAVAZZA به پروژه های مسئولیت اجتماعی
بنیاد Giuseppe e Pericle Lavazza ، یک سازمان غیرانتفاعی، با مأموریت بهبود شرایط زندگی در کشورهای تولیدکننده قهوه متولد شده است.
در همان سال، ما ترکیب ¡Tierra! را راه اندازی کردیم که قلب تعهد شرکت به پایداری است.
از طریق این ابتکار مهم، لاوازا به تدریج شرایط زندگی بیش از 3000 کشاورز در هشت کشور را بهبود بخشید ، رشد اقتصادی را تشویق کرد، استاندارد زندگی آنها را افزایش داد و تکنیک های کشاورزی جدید و پایدارتر و سودآور را معرفی کرد.
استیو مک کوری یک گزارش عکاسی از این پروژه انجام داد که از هندوراس، کلمبیا و پرو شروع شد، اما اکنون به شش کشور گسترش یافته است.
2012 – گزارش پایداری نتایج بتن ارائه کرد
در سال 2012، این شرکت تعهد خود را به پایداری ثابت کرد و با استفاده از روششناسی ارزیابی چرخه عمر ، مسیری را برای ارزیابی عملکرد زیستمحیطی برخی از محصولات و خدمات کلیدی خود، از جمله، اما نه محدود به موارد زیر، آغاز کرد:
- مواد خام
- روش های فرآوری قهوه در کشورهای مبدا و در کارخانه های ایتالیا
- بسته بندی
- دستگاه های قهوه ساز
- روش های حمل و نقل برای مواد اولیه و همچنین برای محصولات نهایی
- دفع محصول استفاده شده.
لاوازا پروژه ترکیب ¡Tierra! راه اندازی کرد . این پروژه که به برزیل، هند، پرو و تانزانیا نیز گسترش می یابد، تعداد فزاینده ای از کشاورزان و جوامع روستایی را درگیر کرده است.
2015 – LAVAZZA صد و بیستمین سالگرد خود را جشن گرفت
در سال 2015، اسپرسو ایتالیایی وارد ایستگاه فضایی بینالمللی شد . Lavazza و Argotec به همراه آژانس فضایی ایتالیا (ASI)، ISSpresso، اولین دستگاه قهوه ساز در فضا را توسعه دادند . این رویایی بود که در تقویم سال 2004 توسط تیری لو گوئس ایجاد شد و قهوه را در فضا به تصویر کشید.
تقویم 2015 ، ساخته شده با اسلو فود و طراحی شده توسط استیو مک کوری، یک سفر عکاسی به داستان های قهرمانی روزانه مدافعان زمین است: 12 پرتره از زنان و مردانی که هر روز از پروژه های خود در آفریقا با شجاعت، غرور و فداکاری دفاع می کنند. .
با انتشار اولین گزارش پایداری لاوازا ، این گروه رویکرد یکپارچه CSR خود را در سال 2015 در تمام حوزه های تجاری معرفی کرد. در این زمان بود که لاوازا تحقیقات در مورد ژنوم قهوه عربیکا را نیز تامین مالی کرد.
2016 – LAVAZZA به فرانسه گسترش یافت
در سال 2016، Lavazza Carte Noire ، رهبر بازار خردهفروشی قهوه فرانسه را خریداری کرد و سایت تولید Lavérune را ادغام کرد. در نتیجه، فرانسه پس از ایتالیا به دومین بازار مهم برای گروه لاوازا تبدیل شده است.
2017 – LAVAZZA به بخش B2B گسترش می یابد
در سال 2017، Lavazza اولین فروشگاه Lavazza Flagship خود را در Piazza San Fedele در میلان افتتاح کرد .
در این زمان است که لاوازا با خرید چندین شرکت بینالمللی در بخش قهوه گسترش بیشتری میدهد. ابتدا، یک شرکت کانادایی در بخش قهوه ارگانیک در آمریکای شمالی – Kicking Horse Coffee، سپس یک شرکت فرانسوی فعال در بخش OCS – Espresso Service Proximité، و در آخر، یک شرکت ایتالیایی متخصص در توزیع درب به درب و فروش سیستم های کپسولی اسپرسو – نیمس.
در همان سال، گروه Lavazza به ادغام سایت تولید Invermere توجه کرد و رسماً برای رعایت 17 هدف توسعه پایدار که در دستور کار 2030 سازمان ملل متحد تعیین شده بود، ثبت نام کرد.
2018 – LAVAZZA به رشد خود در ایتالیا و خارج از کشور ادامه می دهد
در آوریل 2018، دفتر مرکزی جدید Nuvola Lavazza افتتاح شد . تا به امروز، این ساختمان، واقع در شهر زادگاه لاوازا، تورین، تجلی فیزیکی از قد جهانی گروه باقی مانده است.
در طول این سال، Lavazza شرکت استرالیایی Blue Pod Coffee Co. را که متخصص در توزیع سیستمهای اسپرسو از طریق کانال OCS و همچنین تجارت Mars Drinks است که اکنون به نام Lavazza Professional شناخته میشود، خریداری میکند. به لطف سیستمهای Flavia و Klix خود، سرمایهگذاری اخیر جایگاه برجستهای در بازار در بخشهای OCS و فروشندگی در ایالات متحده، اروپا و ژاپن به خود اختصاص میدهد.
در نتیجه این خریدها، سیستم تولید Lavazza گسترش می یابد و کارخانه های تولیدی در Basingstoke در بریتانیا و Westchester در ایالات متحده را شامل می شود.
2019 – LAVAZZA به یک گروه بزرگ جهانی تبدیل می شود
با گردش مالی 70 درصدی تولید شده در خارج از ایتالیا، صورتهای مالی 2019 لاوازا نتایج تاریخی منحصربهفردی را نشان میدهد: درآمد با رشد 18 درصدی به 2.2 میلیارد یورو با افزایش 45 درصدی سود خالص.
2020 – LAVAZZA سفر به سمت خنثی سازی کربن را آغاز می کند
Lavazza با همکاری یام چین، اولین فروشگاه Lavazza Flagship را در شانگهای چین در سال 2020 افتتاح کرد.
همچنین، با راه اندازی “نقشه راه به سمت صفر” در سال 2020 ، گروه Lavazza استراتژی پایداری زیست محیطی خود را به منظور خنثی کردن ردپای کربن خود تا سال 2030 تثبیت کرد.
2021 – از یک کسب و کار کوچک صنایع دستی به یک غول صنعتی
منبع: لاوازا
از اینجا میتوانید محصولات برند ایتالیایی لاواتزا را سفارش دهید